Bir önceki/Geri Important information to all customers and relations about EU Mobility package

Avrupa Birliği Taşınabilirlik Paketi hakkında tüm müşteriler ve ilişkiler için önemli bilgiler

Taşınabilirlik Paketi, Avrupa Birliği'nin karayolu taşımacılığına yönelik yeni kurallarıdır.

Taşınabilirlik paketi üç "alt pakete" ayrılmıştır ve 2017-2019 döneminde yürürlüğe giren kısımları vardır.

2020'den itibaren geçerli yeni kurallar

  • İşverenler, çalışanların haftalık gece dinlenme maliyetlerini karşılayacaktır.
  • İzin verilen iki kısa haftalık dinlenme süresi, 3. hafta içinde telafi edilmelidir.
  • Sürücüler 4 haftada bir kendi ülkelerine dönecektir.
  • Haftalık veya günlük dinlenme amacıyla eve dönebilmesi için sürücülerin günlük ve haftalık sürüş süreleri bir saat artabilir.

     

Karayolu taşımacılığına temel olan ana kısım, Şubat 2022'den itibaren geçerli olacak

  • Kabotaj için daha katı kurallar
  • Sürücülerin çalışma saati düzenlemelerinde değişiklik
  • Minibüslerde izin ve takograf uygulaması
  • Kamyonları sekiz haftada bir genel merkeze iade etme zorunluluğu
  • Sürücülerin her 4 haftada bir kendi ülkelerine dönmesi zorunluluğu
  • Kabotaj ve üçüncü ülke sürücülüğü için sürücülerin maaşları, taşımanın yapıldığı ülke düzeyinde olması zorunluluğu
  • "Posta şirketleri" için daha sıkı kurallar
  • Avrupa sınırlarından geçen tüm kamyonların manuel kaydı

     

2023'den itibaren geçerli yeni kurallar

  • Tüm araçlarda GPS'li dijital takograf uygulaması

     

Tüm kuralların öngörülen yan etkileri

  • Batı Avrupa'da faaliyet gösteren kamyon şirketlerinin, Baltık veya Güneydoğu Avrupa yerine Batı veya Orta Avrupa'da bir tesise sahip olması daha yararlı olacaktır
  • Mevcut sürücülerin daha düşük verimlilik göstermesi nedeniyle sürücü sayısında azalma bekleniyor
  • Tatil günleri için ücretlerin artması her yıl eşit gün çalışmaya yönelik isteği azaltacak, bu da sürücü başına daha düşük verimliliğe neden olacak ve dolayısıyla aynı sayıda kamyonun tam zamanlı çalışmasını sağlamak üzere daha fazla sürücü istihdamı gereksinimini doğuracaktır
  • Batı Avrupa'daki kamyon sayısında azalma, eve dönüş gereksinimleri nedeniyle artacaktır (kendi ülkelerine gidip gelen daha fazla kamyon). Bu azalma, PL şirketleri için 2/40 gün veya %5 olabilir, diğer ülkeler için ise %10'a kadar çıkabilir
  • Sürücüler günlük ücretler yerine daha yüksek bir maaş alacaklar. Yani maaşın %65'i, taşınabilirlik paketinin uygulanmasından sonra vergilendirilip sosyal olarak ücretlendirilecektir. Bu gelişme, taşımacılık şirketleri için sürücülerin maaş maliyetlerinin %24 oranında artması anlamına geliyor
     

     

Müşterilerimizi nasıl etkileyecek?

  • Tüm sürücülerin daha düşük verimlilik göstermesi pazar kapasiteni ileriye taşıyacaktır, bu da hem maliyetleri artıracak hem de daha uzun teslimat sürelerine neden olacaktır.
  • Rezervasyonların daha da erken yapılması gerekecektir
  • Uygun durumlarda deniz veya demir yolu taşımacılığını tavsiye ederiz

     

Yeni kurallar, kamyon şoförlerinin çalışma ve dinlenme usullerini düzenlemenin yanı sıra mesleğe ve yerel pazarlara eşit erişim sağlamayı amaçlamaktadır. Yeni düzenlemeler sayesinde uluslararası bir kamyon sürücüsü, özellikle teslimat ülkesindeki piyasa ücretleri sürücünün kendi ülkesinden daha yüksek olduğunda daha iyi iş seyahati ücreti edinme hakkı kazanacaktır.

Kabotaj, daha yüksek ücretli AB ülkelerinden gelen sürücülerin daha düşük ücretli ülkelerden gelen sürücülere karşı rekabet açısından dezavantajlı olmayacak şekilde düzenlenecektir.

Yeni kurallar, lojistik ve taşımacılık şirketleri için yapısal değişiklikleri zorunlu kılacaktır. Diğer AB ülkelerine mal taşıma maliyetleri Doğu Avrupa'dan gelen küçük ve orta ölçekleri nakliyeler için kazanç sağlamayacağından, bu işletmelerin yerel pazarlara odaklanma olasılığı yüksektir. Bu nedenle Batı Avrupa'da kapasite yetersizliği, Doğu Avrupa'da ise aşırı kapasite bekleniyor.

Daha fazla bilgi ve gelişme için buraya tıklayın; https://www.iru.org/who-we-are/where-we-work/europe/european-commission-mobility-package