Bir önceki/Geri Changes in the European truck market

Avrupa karayolu taşımacılık pazarında yaşanan değişiklikler ve yeni eğilimler

Büyük kamyon filolarina sahip şirketler sürücü sayısının yetersizliğine, daha katı çevresel gereksinimlere ve Doğu Avrupa'daki taşımacılık şirketlerinin daha az faaliyet göstermesine hazırlanıyor.

Daha az sayıda kamyon

Avrupa’daki taşımacılık pazarında bir değişim görüyoruz. Bu kapsamda her yıl daha az sayıda kamyon kullanılıyor. Durumu daha iyi anlayabilmek için bu değişimin ardındaki başlıca nedenlerden bazılarını inceledik.

Bu nedenlerden ilki, kamyon sürücülerinin ortalama yaşının 58 ve sektördeki yeni istihdamların yok denecek kadar olması.

İkinci sırada ise Avrupa Birliği Taşınabilirlik Paketinin, Doğu Avrupalı taşımacılık şirketlerinin Batı Avrupa’da gerçekleştireceği faaliyetleri büyük oranda kısıtlaması yer alıyor.

Sonuncu, fakat bir o kadar önemli olan diğer bir nedense sürücü sayısındaki azalmanın sektörü belirsizliğe götürüyor olması. Bu yüzden Batı Avrupa’daki kamyon yatırımları konusunda tereddütler yaşıyoruz.

Tüm bunların sonucunda deniz ve demir yolu taşımacılığında bir artış yaşanıyor ve pazar bu eğilime uyum sağlıyor. Avrupa’nın çoğu bölgesi için kara yolu taşımacılığından daha çevre dostu olan akıllı, multimodal çözümler geliştirdik. 

 

Two people at the dock making sure the loaded containers are ready to be shipped by sea
Konteynerlerin deniz yoluyla gönderilmesi, kamyonlarla gidilen geleneksel rotalara iyi bir alternatif sunuyor

 

Mevsimsel azalma

Sürücü sayısındaki düşüşe ek olarak, ilkbahar ayında taşımacılık sektörünün en yoğun sezonu yaşanıyor. Mart, Nisan ve Mayıs aylarında yaşanan kapasite yetersizliği elbette ki yeni bir durum değil. Bu zorlukla her yıl karşılaşıyoruz. Bu yüzden de teslimatlarımızı vaktinde yapmaya devam etmek için hazırlanabiliriz.

 

Covid-19 ile ilgili sorunlar

Karşılaştığımız bir diğer zorluk tabii ki Covid-19 salgını. Pandemi, sürücülerin ülkeler arasında özgürce seyahat edebilme olanaklarını kısıtlıyor.

Bazı ülkeler, geri dönüşlerde 10 günlük karantinayı zorunlu kılıyor. Bu düzenlemelerden etkilenmemek için birçok taşıma şirketi, sürücülerini doğrudan kendi ülkelerine geri göndermeyi tercih ediyor.

Bu da kapasitenin daha da azalmasına yol açıyor.

 

Train on a railway surrounded by houses, bushes and green grass
Demir yolu taşımacılığı uygun maliyetli, akıllı ve çevre dostu lojistik hizmetlerini mümkün kılıyor.

 

ColliCare Logistics Hakkında:

ColliCare; deniz yolu, kara yolu, dağıtım, demir yolu ve hava taşımacılığı; 3PL, depolama, özel hizmetler ve projeler dahilinde eksiksiz bir hizmet yelpazesi sunan yenilikçi bir lojistik sağlayıcısıdır. ColliCare, yan kuruşlarıyla birlikte Norveç, İsveç, Finlandiya, Danimarka, Hollanda, İtalya, Türkiye, Litvanya, Hindistan ve Çin'de 400'den fazla çalışana sahiptir.  ColliCare’in vizyonu, yüksek kalite ve esneklik sunan yenilikçi ve entegre lojistik hizmetleri ile müşterilerinin rekabet gücünü artırmaktır.