Bir önceki/Geri golden week 2025

Çin'in altın haftası 2025 sırasında tedarik zinciri aksamalarının üstesinden gelmek

Çin'in Altın Haftası'na kadar olan üç veya dört hafta, genellikle uluslararası nakliye için, özellikle de Kara Cuma, Siber Pazartesi ve Noel satışları gibi büyük yaklaşan satış etkinliklerine hazırlanan perakende ve yaşam tarzı şirketleri için en yoğun sezondur. Fabrika kapanışları ve lojistik operasyonlarındaki azalma nedeniyle, Çin'in Altın Haftası tedarik zinciri üzerinde belirli bir baskı oluşturacaktır. Bir hafta süren bu tatil, tatil öncesi bir nakliye telaşına yol açarak potansiyel gecikmelere ve artan maliyetlere neden olur. Bu nedenle Çin'den kaynak sağlayan tüm ithalatçılar bu tarihleri takvimlerinde kırmızıyla işaretlemelidir.

Altın Hafta 2025

Çin'in 1-7 Ekim tarihleri arasında kutlanan Ulusal Gün Altın Haftası, Çin Halk Cumhuriyeti'nin kuruluşunu anmaktadır. Altın Hafta 2025 ayrıca 6 Ekim'deki Sonbahar Ortası Festivali'ni de içerecek ve Altın Haftayı, ulusal tatilin normalde sürdüğünden bir gün daha uzun olacak şekilde 8 Ekim'e uzatacaktır.

Altın Hafta, Çin'in geçit törenleri, kutlamalar, seremoniler, seyahat, toplantılar ve diğer bu tür şenliklerle dolu olduğu, perakende, ağırlama ve ulaşım sektörleri için önemli bir itici güç görevi gören bir haftalık bir kutlamadır.

Tatil sırasında, ülke genelinde fabrikalar ve ofisler kapanır. Ancak limanlar ve gümrük departmanları asgari personelle faaliyet göstermeye devam etti.

 

Altın Hafta sevkiyatları nasıl etkileyecek?

Çinli işletmelerin ülke çapında kapanmasına ek olarak, Altın Hafta ve Sonbahar Ortası Festivali sırasında mallara yönelik yurt içi talepte de bir artış yaşanmaktadır. Altın Haftanın sevkiyatlar üzerindeki etkisi şunları içerir:

Altın Hafta öncesi yoğunluk

Her yıl, tatilden üç veya dört hafta önce Altın Hafta öncesi bir hacim artışı görülebilir. Tatil sırasındaki kapanma nedeniyle, birçok işletme siparişleri yerine getirmek ve sevkiyatları önceden ayarlamak için acele etmektedir.

Altın Haftaya kadar olan ay, ithalatçıların tatilden önce sevkiyat yapmak için acele etmesiyle çılgınca bir iş aktivitesine sahne olur. Bu aktivite, mevcut navlun alanını tüketirken hem deniz hem de hava taşımacılığı için oranları artırır. Hizmet sağlayıcılar tatilden yararlanırken, aşırı rezerve edilmiş taşıyıcılar, sınırlı kamyon kullanılabilirliği ve artan fiyatlar bekleyebilirsiniz.

Liman Operasyonlarında Eksiklikler

Liman personeli de tatillerde izin alır, bu da ön cephe iş gücünde bir eksikliğe yol açar. Yükleme/boşaltma, gümrükleme ve gemi planlaması gibi liman süreçlerinin verimliliği düşer ve kargo birikimleri ve gemi kuyrukları gibi tıkanıklık olayları bile meydana gelir.

Yurt İçi Taşımacılık Talebinde Artış

Tatillerden önceki dönem genellikle yurt içi tüketicilerin stoklama ve nüfus hareketliliği için bir zirve noktasıdır. Üreticiler ve perakendeciler, tatil kapanmalarının üstesinden gelmek için yaklaşan tatil için önceden hazırlık yaparak satın alma ve taşımacılıkla meşgul olup lojistik talebini artırırlar. Öte yandan, memleketlerine dönen veya seyahat eden insanlar, yollar, demiryolları ve havacılık gibi sivil ulaşım üzerinde bir baskı artışına neden olarak yük kapasitesini sıkıştırır. Sonuç olarak, ulaşım piyasası, artan navlun oranları ve uzayan zamanlamalarla "arz kıtlığı" ile karşı karşıya kalır ve bu da mal dolaşımının yavaşlamasını daha da kötüleştirir.

Çin Dışında: kapasite ve ekipman eksikliği

Deniz taşımacılığı taşıyıcıları, Çin'den kaynaklanan kargolara daha fazla yer ayırmaya öncelik verecek ve sonuç olarak diğer ülkelerden yapılan sevkiyatlar için mevcut kapasiteyi azaltacaktır. Tek uygulanabilir çözüm, birikimin hafiflemesini beklemektir.

Ekipman kullanılabilirliği başka bir zorluk teşkil ediyor, çünkü diğer Güneydoğu Asya ülkelerinden gelen konteynerler Ağustos ortasından Eylül'e kadar Çin'e kaymaya başlıyor.

Tatil sonrası devamlılık

Altın Haftadan hemen sonra operasyonların normale dönmesini bekleyen herkes fena halde yanılıyor. Tatil sonrasında, bastırılmış talep hacimleri yüksek tutacak ve tedarik zincirini daha da zorlayacak, bu da uzayan teslim sürelerine ve devam eden aksaklıklara neden olacaktır.

Zorlukların üstesinden gelmede proaktif olmak

Çin'in Altın Hafta lojistik gecikmeleri, uluslararası işletmeler için oldukça yaygındır. Gelişmiş bir planla proaktif bir yaklaşım ve nakliye programlarını ayarlamak, artan oranlardan, sıkı kapasiteden ve Altın Hafta nedeniyle oluşan gecikmelerden kaçınmanın en iyi yoludur. Göndericilerin gerekli alanı güvence altına almak için önceden rezervasyon yapmaları ve bunu etkinlikten en az 3-4 hafta önce yapmaları tavsiye edilir.

Yine de, yoğun sezonun telaşında ne tür engellerle karşılaşabileceğinizi asla bilemezsiniz. Ani sorunlar veya fırsatlar ortaya çıktığında, yardım için lütfen bizimle iletişime geçin. Esnekliğe sahip deneyimli ve güvenilir bir lojistik ortağı olarak, tedarik zincirinizin sorunsuz çalışmasını sağlamaya yardımcı oluyoruz.

Yalcin Geceren

Yalcin Geceren

Managing Director Türkiye